ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه یکی از راه های کسب درآمد و اخذ اقامت است اما راه های اخذ اقامت و قوانین آن از طریق ثبت شرکت ، آن طور که به نظر می رسد کار آسان و پیش پا افتاده ای نیست .

زمانی که قصد می کنید یک کسب و کار را در ترکیه تحت عنوان ثبت یک برند یا یک شرکت راه اندازی کنید ابتدا باید یک سوال از خودتان بپرسید :

آیا مقصود شما از ثبت شرکت در ترکیه راه اندازی کسب و کار و ایجاد راه درآمدزایی است ؟ یا اینکه مقصود شما دریافت اقامت ترکیه و یا انجام دادن هردوی این پروژه هاست ؟

قطعا ایده آل ترین حالت این است که با ثبت شرکت در ترکیه هم اقامت و هم کسب درآمد داشته باشید .

برای ثبت شرکت در ترکیه ابتدا نیاز دارید از یک فرد مطمئن و امین که علم کافی داشته باشد مشورت بگیرید ، در مرحله ی بعد باید ملک تجاری مورد نیاز خود را اجاره کنید و پس از دریافت مدرک اجاره ی ملک تجاری ، نیاز دارید به داشتن یک حساب دار ترک که کارهای اقتصادی و مالی شرکت را انجام دهد .

اکنون شما با ارائه ی مدارک و ثبت نام شرکت صاحب یک شرکت هستید .

اما نکته ی قابل توجه اینجاست که پس از انجام این مراحل و ثبت شرکت شما نمی توانید اقامت ترکیه را دریافت کنید .

اداره ی مهاجرت ترکیه هیچگونه قانونی مبنی بر اعطای اقامت بیش از 3ماهه به فردی که شرکت ثبت کرده است ندارد .

ثبت شرکت تنها اجازه ای است برای کسانی که می خواهند یا مجبورند در ترکیه بیزنس داشته باشند اما می توانند 3 ماه در ترکیه و 3 ماه ایران باشند و مشکلی با ماندن 90 روز در مدت 180 روز در ترکیه را ندارند .

اگر قصد داشته باشید پس از ثبت شرکت درخواست اخذ اقامت بدهید ، می بایست ابتدا 5 شهروند ترک را استخدام کرده و سپس برای خودتان درخواست چالیشمایزین بدهید ، در نتیجه با اجازه ی کار برای اقامت درخواست دهید .

دقت داشته باشید برای دریافت چالیشمایزین یا اجازه ی کار ، تنها استخدام 5 نفر شهروند ترک و ثبت شرکت نیز کافی نیست .

شما برای دریافت اجازه ی کار نیاز دارید که حداقل 6 ماه اقامت معتبر در ترکیه داشته باشید ، به این معنی که شما باید حداقل 6 ماه قبل از ارسال درخواست اجازه ی کار یک اقامت معتبر در ترکیه داشته باشید ، البته این اقامت نمی تواند از نوع تحصیلی باشد .

بنابراین انجام پروسه ی دریافت اقامت کاری در کشور ترکیه اندکی دشوار و پیچیده است .

قطعا برای انجام این مراحل ، باید از یک مشاور یا وکیل حقوقی کمک بگیرید و تبلیغاتی را که در رابطه با اخذ اقامت از طریق اجازه ی کار یا ثبت شرکت هستند با دقت و وسواس بیشتری بررسی کنید .

شما می توانید سوالات خود در رابطه با اخذ اجازه ی کار در ترکیه را در زیر پست بپرسید تا مشاورین استانبولیسم در اسرع وقت اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند .

Nymphaea

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *